Annyira bizarrnak hatott amikor egy másik blog kommentjei közt ráakadtam erre az információmorzsára, hogy először nem is akartam elhinni, hogy a XXI-ik században ilyesmi megtörténhet.

Aztán utánajártam kicsit. Átfutottam néhány nemzeti érzelműbb híroldalt (más oldalak nem közölték le a hírt eddig) és habár nem így közvetlenül, de közvetve igaz a hír. Ez így mégrosszabb talán, mint ha "csak" a Szent Koronát zálogosították volna el - erre a magyarázat után még kitérek.

először nem is akartam elhinni, hogy a XXI-ik században ilyesmi megtörténhet

Értesülések szerint az úniós hitelkeret fedezeti megállapodásában a harmadik pontban nyilatkozik arról Draskovics (legalábbis ő írta alá), hogy "minden egyes állami vagyontárgyunk végrehajtható, ha nem teszünk eleget fizetési kötelezettségünknek" (Forrás: Magyar Nemzet). Itt tehát az a kérdés, hogy mit is jelent az állami vagyontárgy. Bencze Izabella, a Kincstári Vagyonügynökség volt vezérigazgató-helyettese interpretációjában az állami vagyontárgyak közé sorolható például a Parlament és a Szent Korona is. Ezt én ugyan - jogi ismeretek híján - sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, de figyelembe véve a független források egybehangzó véleményét, elfogadom tényként.

A jelen állás szerint Draskovics Tibor kimerítette a Btk. 144.§ 1. és 2. bekezdésében foglalt bűncselekményt, amelyek alapján 10-15 évig terjedő szabadságvesztésre ítélhető. Feltéve, hogy lesz bárki, aki feljelentéssel él vele szemben. Ami egyébként már csak azért is lenne érdekes, mert a parlamenti pártokat színvallásra kényszerítené, mivel Draskovics úr(?) mentelmi jogának felfüggesztését a képviselőknek a bűntetőeljárás megkezdése előtt meg kellene szavazni. Áldásos lenne amúgy ennek a nyúlképű undormánynak az eltávolítása, akiért - ha jók az értesüléseim - az MSZP-ben sincsenek oda túlzottan.

Személyes meggyőződésem (pedig nem vagyok véresszájú nacionalista, sőt), hogy ilyen mérvű ocsmányságot, a Szent Korona és a Parlament, mint eszmék és mint értékkel bíró történelmi műtárgyak ellenében és a magyar néppel, a 3. Magyar Köztársasággal szemben tett trágárságot senki sem úszhat meg szárazon egy jogállamban!

A bejegyzés trackback címe:

https://nonplusultra.blog.hu/api/trackback/id/tr1928767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Címlapról Érkező Látogató 2009.02.07. 20:58:37

szerintem a Himnuszt is eladta, betűnként 100 ezer forintért.

Fucksee 2009.02.07. 21:16:41

3 óra 15 perc letelt az iromány megirása óta, és én vagyok az első. Ennyi a hírértéke.

prometheus_X 2009.02.08. 00:01:04

@Fucksee: Annyi hírértéke azért ezek szerint csak volt, hogy felgyere ide fikázni. Ami persze tökre nem baj, mivel mind a ketten tudjuk, hogy nem miattad írtam meg a posztot.

füredi (törölt) 2009.04.09. 14:02:14

Elég régen íródott a poszt, de észleltem: iszonyatosan nagy marhaság a cikk.
Röviden: az állami vagyonnak vannak elidegeníthetetlen és elidegeníthető részei. A korona az előbbi. Magától értetődően nincs elzálogosítva. A hír tehát természtesen nem igaz.

(Tudod, azért jöttem ide, mert egy cc-s posztban háborogtál azon, hogy az a baj ezzel az országgal, hogy itt mindenki mindenhez ért. A blogodat olvasva azt mondhatom: igen, ez valóban egy jelentős probléma...)

prometheus_X 2009.04.23. 00:11:58

Köszi a tájékoztatást, ebben a post-ban jelentősen elragadtattam magamat, ez tény. Követtem és a jövőben is fogok elkövetni baklövéseket, de amíg érkezik néhány építőbb komment, addig tanulni is szándékozom a hibákból.
süti beállítások módosítása